Hvis du oplever problemer med din bagage, såsom forsinkelse eller beskadigelse, skal du altid rapportere det til Airsevens handlingsagent ved ankomsten, inden du forlader toldområdet. Du vil blive bedt om at udfylde en “Property Irregularity Report (PIR),” som er nødvendig for at starte eftersøgningen af din bagage eller anmelde skaden.
Hos Airseven gør vi vores bedste for at sikre, at din bagage ankommer rettidigt. Hvis din indcheckede bagage er forsinket med mere end 8 timer ved destinationen, tilbyder vi en kompensation på Dkk 750 pr. kuffert. Denne kompensation gælder kun for almindelig bagage og ikke for specialbagage som barne- og klapvogne, kørestole eller sportsudstyr.
Airseven yder ikke erstatning for forsinkelse af bagage i forbindelse med hjemrejsen.
Airsevens ansvar er underlagt begrænsninger i henhold til Montreal-konventionen. Vi anbefaler derfor, at du tager kontakt til dit eget forsikringsselskab for at undersøge muligheden for kompensation for skader på din bagage.
Hvis du ønsker at fremsætte et krav over for Airseven, skal du være opmærksom på, at Airsevens ansvar afhænger af, at du kan dokumentere en korrekt tidsmæssig anmeldelse, at skaden er opstået under Airsevens varetægt, samt at du kan fremlægge oplysninger om købsdato og prisen for den beskadigede bagage.
Ved fremvisning af den oprindelige købskvittering på kufferten foretager Airseven en værdiforringelse på 30 % af den oprindelige købspris for det første år. Er kufferten over 2 år, erstatter Airseven maksimalt 50 % af kuffertens oprindelige pris.
Hvis den oprindelige købskvittering ikke kan fremvises, men kuffertens type og pris kan dokumenteres, vil Airseven erstatte 25 % af kuffertens værdi eller maksimalt DKK 250. Hvis indholdet af din bagage er tabt eller beskadiget uden at kufferten er beskadiget, anbefaler vi, at du kontakter dit rejseforsikringsselskab. Airseven forbeholder sig retten til at lave en individuel vurdering af alle tasker, hvorved erstatningen kan variere.
Øvrige regler finder du på vores hjemmeside www.airseven.dk
Kvittering for køb af den beskadiget bagage eller ejendel skal medsendes.
Jeg bekræfter, at mine besvarelse er i fuld overensstemmelse med de faktiske forhold. Jeg giver hermed Airseven tilladelse til at udveksle oplysninger og dokumentation med andre relevante tredje parter (f.eks. rejsebureauer, handling agenter, forsikringsselskaber osv.), i det omfang det er nødvendigt.